Adventure

Esport

esport ikon

outdoor efterskole på Fyn

På vores outdoor efterskole får du mulighed for at udforske naturen og udfordre dig selv gennem spændende og eventyrlige aktiviteter. Lad os tage dig med på en rejse fyldt med action, teamwork og opdagelser, der vil give dig uforglemmelige oplevelser.
Adventure-linjen har vi et klart mål for øje: At hjælpe dig med at træde ud af din komfortzone og opdage dit fulde potentiale. Vi tror på, at naturen er den bedste arena til at udvikle både fysiske og mentale evner. Gennem vores forskellige udendørsaktiviteter og udfordringer vil du lære at tage ansvar, samarbejde med andre og finde indre styrke.

Linjefag på outdoor efterskole

Når du vælger outdoor linjen kan du forvente en bred vifte af spændende oplevelser. Vores erfarne instruktører vil guide dig gennem forskellige aktiviteter som klatring, mountainbiking, kajakroning, vandring og meget mere. Du vil lære grundlæggende teknikker, forbedre dine færdigheder og opbygge selvtillid, mens du udfordrer dig selv i smukke og inspirerende omgivelser.

En vigtig del af Adventure-linjen er også fokus på teamwork og samarbejde. Vi tror på, at de bedste oplevelser opstår, når man arbejder sammen med andre. Du vil blive en del af et tæt fællesskab, hvor du kan opbygge venskaber for livet og lære at støtte og motivere hinanden. Sammen vil vi tage på eventyr og overvinde hindringer, der vil teste vores grænser og skabe uforglemmelige minder.

Aktiviteter på adventurelinjen

• Mountainbike
  • Kajak
  • Stand Up Paddle
  • O-løb
  • Klatring
  • Rapelling
  • Teambuilding

…er de aktiviteter, vi bruger mest tid på. Vi lærer dig forskellige teknikker på en sjov og tryg måde – du får færdigheder du kan bruge igen og igen. Når grundteknikkerne er på plads, er der mulighed for at fordybe sig i lige dén aktivitet, du brænder mest for.

Undervisningen på linjen gør dig og kammeraterne klar til at deltage i en række Adventure races i løbet af skoleåret. Her mærker vi for alvor fællesskabet – og vi får faktisk altid gode placeringer!

Vi kaster os ud i de forskellige adventurediscipliner på forskellige tidspunkter af året – alt efter sæson.

Sommer/forår
Her står der vandaktiviteter, MTB og udendørs klatring og rapelling på skemaet. Kajakkerne og vores SUP-boards skal luftes i de nærliggende søer, og vi udforsker Mountainbikeruterne i nærområdet.

Vi skal se Midtfyn fra oven, når vi klatrer helt til tops i træerne og får adrenalinsus ved at rapelle fra højderne.

Efterår/vinter
I de kolde måneder rykker vi noget af undervisningen på Adventurelinjen indendørs. Vi forbereder krop og hjerne med fysisk træning og samarbejdsøvelser, og så klatrer vi på indendørs klatrevæg og øver teknik i havkajakkerne i svømmehallen.

Mountainbike og orienteringsløb holder vi også gang i vinteren over.

Unge mennesker på paddleboard og vandsport på outdoor efterskole
Pige ror i kajak på outdoor efterskole

Sikkerhed og udvikling i fokus

På vores outdoor efterskole er sikkerhed altid i fokus. Vi sørger for, at du får den nødvendige træning og udstyr, så du kan deltage i aktiviteterne på en sikker og tryg måde. Vores instruktører er certificerede og erfarne, og de vil altid være der for at vejlede dig og sikre, at du får den bedst mulige oplevelse.

Adventure-linjen er for dig, der ønsker at udfordre dig selv og skabe minder for livet. Uanset om du er en erfaren udendørsentusiast eller blot ønsker at prøve noget nyt, vil vores linjefag give dig mulighed for at vokse og udvikle dig både personligt og fysisk.

Tag det første skridt mod dit eventyr i naturen ved at vælge Adventure-linjen på vores outdoor efterskole. Vi lover dig, at du vil blive inspireret, udfordret og overrasket over, hvad du er i stand til at opnå. Lad os sammen skabe uforglemmelige øjeblikke og finde vores indre eventyrer!

Ønsker du at starte på Adventure-linjen?

kajakker på outdoor efterskole
Mountainbike på Adventure Efterskole
Ung, smilende dreng på outdoor efterskolen

LÆRER TEAMET